Cliënten geven ons een
7,6
CQ-index

De Viersprong Cliëntenraad

Uit wie bestaat de Viersprong Cliëntenraad?

De Cliëntenraad (CR) van de Viersprong bestaat uit cliënten, ex-cliënten, en naastbetrokkenen van (ex-)cliënten van de Viersprong en vertegenwoordigt de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten die bij de Viersprong in behandeling zijn. De CR geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de Raad van Bestuur over het beleid van de Viersprong, conform de rechten in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ).

Onderwerpen waar de CR over meepraat

We denken en praten mee over alle onderwerpen die nu of in de toekomst de collectieve cliëntenbelangen aangaan. Denk hierbij aan het behandelaanbod, veiligheid, kwaliteitstoetsing, huisregels en ingrijpende organisatieveranderingen. Hierbij staat voor ons centraal welke gevolgen er voor cliënten te verwachten zijn bij veranderend beleid.

De Cliëntenraad zoekt enthousiaste leden

De CR nodigt cliënten, ex-cliënten, ouders of familieleden van iemand die bij de Viersprong in behandeling is of was uit om te solliciteren naar de functie van “lid Cliëntenraad”: Lees meer

Contact

Als u meer wilt weten over de CR kunt u contact met ons opnemen. We horen het ook graag als u tegen algemene zaken aanloopt waar u aandacht voor wilt vragen. Hoe meer cliënten hun ervaringen en ideeën met ons delen, hoe beter we de collectieve belangen kunnen vertegenwoordigen!

De ondersteuner van de CR is telefonisch bereikbaar op (088) 76 56 200 of via email: clientenraad@deviersprong.nl.
Voor individuele problemen of klachten kunt u terecht bij de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) en/of de klachtencommissie voor cliënten. Contactgegevens vindt u in de folder klachtenbehandeling.