Cliënten geven ons een
8,0
CQ-index

Kwaliteit

Kwaliteit = voortdurend meten

Het effect van de behandeling en de tevredenheid van cliënten meten we voortdurend door middel van Routine Outcome Monitoring (ROM). Hiervoor vullen cliënten op verschillende meetmomenten een vragenlijst in, waarmee het verloop van hun klachten zichtbaar wordt. De uitkomsten worden gebruikt voor het continu verbeteren van de behandelingen zodat we onze kwaliteit hoog kunnen houden.

Cliënten beoordelen onze behandeling gemiddeld met een 8,0 (CQ index, 2015/2016).

Ook kijken we hoe cliënten ons beoordelen op Zorgkaart Nederland. Geef hier direct je mening!

 

Button-Zorgkaartnederland-200x40-geef-uw-mening2

Kwaliteit = wetenschappelijk onderzoek

Door wetenschappelijk onderzoek ontwikkelen we steeds betere behandelingen. Ook daarvoor vragen we je soms om vragenlijsten in te vullen. Lees meer over onderzoek bij de Viersprong.

Kwaliteitsbeleid

Het kwaliteitsbeleid van de Viersprong richt zich op een cliëntvriendelijke, optimale en veilige bevordering van jouw psychische gezondheid. Bedrijfsmatig willen we ons ontwikkelen naar een ‘high performance’ organisatie. Hiervoor is een kwaliteitmanagementsysteem ingericht, gebaseerd op het ‘INK-managementmodel’.

Kwaliteitsstatuut

Vanaf 1 januari 2017 dienen alle aanbieders van GGZ in de Zorgverzekeringswet over een goedgekeurd kwaliteitsstatuut te beschikken. Hierin staat hoe de zorg is geregeld op het gebied van kwaliteit en verantwoording.

Het Kwaliteitsstatuut van de Viersprong is goedgekeurd door Zorginstituut Nederland en vanaf 1 januari 2017 openbaar via de website van Zorginstituut Nederland.

Onze keurmerken

De Viersprong heeft voor de hele instelling het keurmerk TOPGGz en een ISO Healthcare certificaat. Lees meer over onze keurmerken.